Pratite nas na društvenim mrežama

The Breadwinner (2017)

FILM

The Breadwinner (2017)

Parvana : We are a land whose people are its greatest treasure. We are at the edges of empires at war with each other. We are a fractured land in the claws of the Hindu Kush mountains, scorched by the fiery eyes of the northern deserts.

Nurullah : Black rubble earth against ice peaks. We are… Ariana, the land of the noble.

Režiran od strane Nore Twomey, a na osnovu dječijeg romana Deborah Ellis, The Breadwinner pravi korak u širi svijet. Izvršna producentkinja ovog ostvarenja je Angelina Jolie, a scenario potpisuje Anita Doron. U ovoj izvanrednoj adaptaciji, Nora Twomey i Anita Doron zadržale su kulturnu autentičnost knjige. Priča u priči pruža i historiju Afganistana i paralelnu priču o Parvaninim borbama, ispričanim na bajkovit način.

Ovaj animirani film govori o Parvani (Saara Chaudry), mladoj djevojci koja živi pod talibanskim režimom u Kabulu, u Afganistanu, kojem se njen obrazovani i liberalno orijentirani otac Nurullah (Ali Badshah) protivi, a kasnije biva odveden u zatvor, od strane ekstremističkih siledžija.

To ostavlja Parvanu, njenu majku Fattemu (Laara Sadiq), stariju sestru i mladog brata nasukane u zatvorenom prostoru, bez izvora prihoda ili punoljetnog muškog pratioca. Pokušaj da se stigne do lokalnog zatvora završava se tako što Fattema biva divljački pretučena od strane talibanske patrole, ostavljajući porodicu u još užasnijoj situaciji. Ali Parvana shvata da ako može da prođe kao dječak, ona može da sakupi prihode, donese kućne potrepštine, a možda čak i pronađe oca i vrati ga kući.

Najdirljiviji aspekt ovog animiranog ostvarenja nominovanog za Oskara je da je njegova priča još uvijek tako aktualna. Film prikazuje afganistansko društvo u kojem žene nemaju lice. Ona je postavljena tokom talibanske vladavine, koja je trajala od sredine 1990-ih do kraja 2001. godine, ali to se ne doživljava kao period. Sedamnaest godina nakon što su Talibani smijenjeni s vlasti u Afganistanu nakon američke invazije, čini se da se položaj žena u zemlji nije promijenio. Poruka o osnaživanju žena izvedena iz veoma specifičnog vremena i konteksta, ne treba ni reći da ima mnogo toga za reći o tretmanu žena iz svih sfera života.

The Breadwinner ne opisuje afganistanski narod kao žrtve zapadne agresije, iako je to u priči neizbježno. Građanske pobjede na mikro nivou dobijaju gorko-slatku nijansu kada postane jasno da će svi biti kažnjeni za talibanske zločine. Parvana poslušno čita priču svom mlađem bratu u kojoj se dječak suočava sa svojim mnogobrojnim strahovima da vrati blagostanje svom selu. Iako ova priča nudi praktičan kontinuirani komentar o brutalnim stvarnostima, ona također funkcioniše kao proslava umjetnosti kao udobnog utočišta od mučnih života.

Ovaj je film više od uzvišene bitke prosvjetiteljstva protiv neznanja, odbacuje apsurdnost vjerskog ekstremizma, istovremeno tražeći društvo koje ažurira zakone u skladu s prirodnom kulturnom evolucijom. Twomey nam kroz film također sugeriše da što je čvršće prigušenje moći, to su ljudi skloniji da prihvate subverziju da bi osigurali svoju slobodu.

Otkrijte svijet umjetnosti i kulture!

Ostavi komentar

Ostavite odgovor

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Još iz rubrike FILM

Advertisement

NAJNOVIJE

Advertisement
NA VRH