Pratite nas na društvenim mrežama

Retrospektivna izložba “Dora Maar” u Beaubourgu

Kultura

Retrospektivna izložba “Dora Maar” u Beaubourgu

Nedavno otvorena retrospektiva Dore Maar/1907-1997/u pariskom Kulturnom centru “Georges Pompidou”, poznatijem kao Beaubourg, najimpozantnija i najveća do danas, slijedi trag nadarene, porijeklom Zagrepčanke, zahvaljujući 500 ostvarenja, dokumenata, komercijalnih narudžbi, profesionalnih i osobnih realizacija, fotografija i platna iz doba nadrealista, do Pabla Piccassa.

Svestrana umjetnica

Postavka potvrđuje kako prelijepa Henriette Théodora Markovitch/Teodora Marković, nije samo bila jednostavni model i muza, nego najprije, istinska i originalna umjetnica, izumiteljica fotomontaže!

Prva retrospektiva Dore Maar u jednom nacionalnom, galskom muzeju je jedinstven događaj jer ujedinjuje “corpus” njezinog djela, razdijeljen u različitim javnim i osobnim kolekcijama u Francuskoj ali i drugim dijelovima svijeta, posebno u SAD.

Izložba dopušta otkriće, sasvim drugačije Dore Maar, koja iako poznata i slavna, nikada nije naglašavala značajne aspekte svoje raznovrsne, nadahnute umjetničke djelatnosti, dugo neistražene i nepoznate.

Djelo Dore Maar se upisuje u generaciju žena neskrivenih umjetničkih ambicija, profesionalno emancipiranih. Dora Maar je učestvovala u razviću ilustriranog tiska i reklama, 30-ih godina, 20. stoljeća! Nakon dugotrajnog previranja između slikarstva i fotografije, mlada studentica se posvećuje zadnjem izboru. Ostvarenja kao “Manekenka iz profila u večernjoj opravi” svjedoče o visokom kvalitetu modnih uradaka i reklamnih projekata povremeno ostvarivanih od 1931. godine.

Modna fotografkinja na putu ka nadrealizmu

Fotografije pod nazivom “Portret Ubua” i “Simulator”, iz 1936. godine su najpoznatije umjetničine realizacije, iz nadrealističkog perioda. Ujedno stvarajući reklamne i komercijalne projekte od kojih je živjela, Teodora Marković se približila nadrealističkom pokretu, čija joj je vizija bila bliska i razumljiva, kao i njihove političke djelatnosti i angažiranja. Fotografije su joj nerijetko bile izložene za trajanja velikih, nadrealističkih događaja.

Susret sa Picassoom 1935. godine, njihove zajedničke djelatnosti i osmogodišnja ljubavna veza, učinili su da Dora Maar zapostavi fotografiju i započne intenzivno slikati. Najprije su platna bila pod očitim uticajem španjolskog genija ali je njezin osobni stil dominirao cijeli ratni period, označen samoćom i ozbiljnošću, odraženim događajima. Zatim je evoluirala prema pejzažu i apstrakcijama, u periodu 50-ih godina prošlog stoljeća.

Namjerni i brz odlazak s umjetničke scene, uvjetovao je da dio njezinog stvaralaštva bude nepoznat široj publici. Zato aktualna izložba u slavnom Beaubourgu osvjetljava na najbolji, mogući način, fokusirajući se na raznovrsnost, brojnost, i originalnost cjelokupnog, bogatog djela Dore Maar.

Virtuozno je obrađen umjetničin povratak fotografiji desetljeće i pol prije iščeznuća. Ostvareni bez aparata, fotogrami upoređuju pokrete slikarice i fotografkinje, uzajamnim načinima umjetničkog izražavanja Dore Maar.

Izložba se završava u Parizu 29. jula, odakle se seli u londonski Tate Modern od novembra 2019. do marta 2020. godine. Nakon toga izložba će biti postavljena u  Getty Centru u Los Angelesu od aprila do jula 2020. godine.

Autor: Džana Mujadžić

Otkrijte svijet umjetnosti i kulture!

Ostavi komentar

Ostavite odgovor

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Još iz rubrike Kultura

Advertisement

NAJNOVIJE

Advertisement
NA VRH