Pratite nas na društvenim mrežama

Preminuo legendarni talijanski redatelj Bernardo Bertolucci

Magazin

Preminuo legendarni talijanski redatelj Bernardo Bertolucci

“Bio sam jedan od onih filmskih entuzijasta koje ćete uvijek naći gdje sjede najbliže bioskopskom platnu. Zašto sjedimo tako blizu? Možda zato što želimo prvi da vidimo slike, dok su još nove, svježe, dok ne savladaju redove iza nas. Prije nego što budu prenijete od reda do reda, od jednog do drugog gledaoca i na kraju se, istrošene, male kao poštanske marke, vrate u projekcionu kabinu… Možda je platno bilo i zaklon. Štitio nas je od svijeta…” – “The Dreamers”

Talijanski redatelj i scenarist Bernardo Bertolucci, čovjek koji stoji iza filmova kao što su “Last Tango in Paris” i “The Last Emperor” preminuo je u 78. godini u Rimu. Njegova glasnogovornica za medije je potvrdila kako je preminuo nakon kratke borbe s rakom.

Ovaj istovremeni reditelj, pisac i pjesnik rođen je u Prmi 1941. godine. Kao mladića otac ga je inspirisao da piše poeziju, ali se ujedno bavio i proučavanjem filmske umjetnosti.

Odrastajući u atmosferi otvorenosti okružen intelektualcima, Bertolucci je počeo snimati 16-milimetarske filmove još kao tinejdžer. Uz to, primjećen je i kao kvalitetan mladi pisac – za svoju prvu knjigu ‘In Search of Mistery’ prima najvišu talijansku literarnu nagradu. Odlazi na studij u Rim, a paralelno radi kao pomoćnik legendarnog redatelja Piera Paola Pasolinija. Nakon rada na filmu ‘Accatone’, napušta Sveučilište 1961. godine i posvećuje se samostalnom proučavanju filma.

Nemali broj kritičara, rekao bi kako Bertolučijeve filmove karakterišu seks i politika, što nije daleko od istine, posebno ako se sjetimo upravo onih najpoznatijih. Čak i u “Sanjarima” ono što atmosferu čini lucidno bajkovitom upravo je dah revolucije na ulicama Pariza.

Bertolučijev nevjerovatan, gotovo potpuno poetičan osjećaj za prostor i vrijeme na velikom platnu, posebno su došli do izražaja u filmu “Opčinjeni” (Besieged). Sa veoma malo riječi, ovaj režiser daruje nam priču nabijenu emocionalnom i seksualnom tenzijom u kojoj je svaki pokret kamere čista erotičnost i poezija.

Bio je jedna od ključnih figura italijanskog filma od šezdesetih godina, a za razliku od kolega poput Federika Felinija i Mikelanđela Antonionija uspio je da se probije u Holivudu, a “Poslednji kineski car” je dobio devet Oskara, uključujući za najbolji film i najbolju režiju. Dotad neviđeno, ekipa je dobila dozvolu da snima u pekinškom Zabranjenom gradu.

Bertolucci je posjedovao vještinu stavljanja ljudske duše pod mikroskop. Psihoanaliza igra veliku u ulogu u njegovim filmovima, kao i u onim Woodyja Allena. Marlon Brando je tvrdio kako mu je redatelj na setu “Posljednjeg tanga u Parizu” pričao o psihoanalizi, što mu je pomoglo u njegovoj izvedbi, koju mnogi smatraju njegovom najboljom. Bertolucci je sam poznat po velikom broju psihijatara koji su ga pratili svugdje, čak interpretirali njegove snove, kao predmet dizertacija i istraživanja kreativnog umjetnika. Njegov interes za razumijevanje ljudskog stanja dovelo je do mnogih eksplicitnih scena u njegovim filmovima.

Bernardo Bertolucci ostaće upamćen po filmovima Konformista, Posljednji tango u Parizu, Dvadeseti vijek, Posljednji kineski car, Mali Buda, Ukradena ljepota, Sanjari i Ja i ti, kao njegov posljednji film.

Otkrijte svijet umjetnosti i kulture!

Ostavi komentar

Ostavite odgovor

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Još iz rubrike Magazin

NA VRH