Pratite nas na društvenim mrežama

Kako je nastala popularna serija “House of Cards”?

Magazin

Kako je nastala popularna serija “House of Cards”?

Sjećate se ‘drevnih’ vremena kada ste morali da prolazite kroz dugačke liste filmova u DVD prodavnici da biste pronašli nešto što vam se sviđa? Tada, odabir dobrog filma ili TV emisije bio je zasnovan na preporukama, tako da je vaš izbor mogao biti hit ili promašaj.

U doba online streaming kanala, kao što su Netflix, Hotstar i Amazon Prime “pokvarilo” je publiku vrhunskim zabavnim uslugama, koje omogućuju da s lakoćom odaberete omiljene filmove i serije. Međutim, količina rizika i neizvjesnosti koja ide u velike budžetske produkcije zaista je zastrašujuća za kreatore koji su finansijski uključeni. Proizvod koji će prikazati ne mora nužno da privuče pažnju gledalaca, stavljajući svoju sigurnost i karijeru na kocku.

Dakle, šta je Netflix uradio drugačije sa “House of Cards”?

Ako ste gledali barem jednu sezonu popularne Netflixove serije “House of Cards”, postoji velika vjerovatnoća da vam se svidjela. Kreirana od strane Beau Willimona, bila je osmišljena i dizajnirana na način koji bi odmah pogodio veliki dio korisnika, a sve na osnovu vrlo detaljnog Big Data istraživanja.

Radnja ove političke drame prati američkog kongresmena i njegovu jednako podmuklu ženu koji ne prezaju ni od prevare, izdaje ili ubistva, a kako bi postigli svoj konačni cilj – postati američki predsjednik. Da stvar bude bolja, prvo je predsjednik postao on, a nakon njega, i ona.

Radnja serije je vrlo intrigantna i zanimljiva. Inicijalno je Netflix naručio dvije sezone od 13 epizoda, no neočekivano velik uspjeh seriju je dogurao do 6. sezone. Samo u prve dvije sezone zaradili su čistih 100 miliona američkih dolara.

U Netflixu su znali kako će ova serija biti uspješna, ali ono što nisu znali je da će tako biti uspješna. Naime, serija je nastala na temelju vrlo detaljne Big Data analize Netflixove baze pri čemu su analizirane navike pretplatnika. Sve se to prikuplja i analizira:

– koje filmove gledate
– koje glumce volite
– što će vam ponuditi sljedeće nakon upravo pogledanog filma
– kada ste stisnuli pauzu usred filma ili skakali sa scene na scenu
– koji dan gledate više sadržaja
– iz koje zemlje dolazite
– preko kojeg uređaja gledate
– koju ste ocjenu dali
– …analiziraju i brojne druge podatke…

Na temelju tih obrađenih podataka i korisničkih navika nastala je serija “House Of Cards”. Rezultati te iste analize odlučio je i ko će biti glavni glumac i režiser, odnosno koji su to “likovi” koji bi pretplatnici najviše željeli vidjeti u seriji. Pretplatničke navike su odlučile kako će to biti Kevin Spacey kao glumac i David Fincher kao režiser. Ta ista analiza Big Data podataka je “zaključila” je slijedeće:

– većina pretplatnika koji su gledali “The Social Network” film Davida Finchera odgledali su ga bez prekida od početka do kraja
– britanska inačica “House of Cards” mini serija iz 1990. godine (na temelju koje je nastala i američka serija) bila je vrlo popularna
– pretplatnici koji su gledali britansku inačicu serije (u produkciji BBC-a) također vole filmove u kojima glumi Kevin Spacey i/ili koje režira David Fincher

Najviše voljena sekvenca u seriji je kada predsjednik govori direktno publici, trik koji je imao dokazane historijske podatke o uspjehu. Odnosno, čisti Fincherov potpis. Baš kao i serija u kojoj Francis Underwood traži pomoć nauke o podacima kako bi postigao maksimalnu efikasnost za svoju predsjedničku kampanju, Netflix je također koristio podatke za osvajanje tržišta.

Rezultat svega ovoga je velik uspjeh serije, ali Netflix je postigao još jedan odličan rezultat – čak 85% pretplatnika je samo zbog ove serije odlučilo obnoviti pretplatu, a samo su u SAD-u dobili više od 2 miliona novih pretplatnika (kvartalni rast od 7%).

Sve ovo može zvučati pomalo “zastrašujuće”, ovisno kako gledate na to. Do nekih ćete stvari sigurno brže doći jer vam “neko” sugerira ono što volite, ali s druge strane taj isti “neko” itekako dobro zarađuje na vašim podacima. Sljedeći put kad vidite neku super novu seriju, možda se više nećete čuditi zašto vam se tako sviđa…

Otkrijte svijet umjetnosti i kulture!

Ostavi komentar

Ostavite odgovor

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Još iz rubrike Magazin

NA VRH