Pratite nas na društvenim mrežama

Fenomen zvani “Game of Thrones”

Magazin

Fenomen zvani “Game of Thrones”

Game of Thrones je apsolutni fenomen pop-kulture, tako da je teško – da ne kažemo srceparajuće – pokušati zamisliti televizijski pejzaž bez njega. Ipak, uskoro ćemo se suočiti s tom hladnom, teškom realnošću – posljednja sezona HBO-ovog fantastičnog epa dolazi.

Tokom proteklih osam godina, mač i čarobnjački ep o zaraćenim kraljevima i zaleđenim nemrtvim čudovištima osvojio je televiziju. Njegov lagani uspon bio je jedinstven, zahvaljujući zapletima, krvavim likovima, smrti, kontroverzama i nagradama. Kada se serija prvi put pojavila, sada još davne 2011. godine, “Igra prijestolja” nije bila “Igra prijestolja” koju danas poznajemo. Sada je to teško zamisliti, ali kada je serija tek debitovala to nije bila najbolja serija godine. Nije osvojila najbolju dramu na Emmyju. Budžet serije nije bio rival Marvelovim filmovima. Imala je dobre kritike – dobila je 80% rezultata na stranici Metacritic- i dobre ocjene, u prosjeku 2,2 miliona gledatelja za premijernu epizodu. Ali nije imala sve sjajne kritike ili nevjerovatne ocjene.

Gledanje prvih nekoliko epizoda danas je šokantno zbog nižeg kvaliteta specijalnih efekata, beskrajnog izlaganja i neumoljivih priča. Ne zaslužuje odmah svoju reputaciju za veliku akciju, magiju i nemilosrdno nasilje. Do sredine prve sezone od 10 epizoda, serija je došla na svoje i počela već tada pridobijate brojne fanove.

Zbog važnosti koju joj pridaju mediji i sveprisutnoj vidljivosti, za ovu seriju znaju i oni koji nemaju pojma o kakvoj seriji se radi i nikad nisu pogledali nijednu epizodu. Iako, sudeći po popularnosti koju serija ima i činjenici da obara sve moguće rekorde gledanosti, postavlja se pitanje da li takvi uopće postoje. Kanal HBO, na kojem se prikazuje, izvijestio je o 10-milionskim pregledima svake od epizoda sedme sezone, iako je serija dostupna i u piratskoj verziji i broj onih koji je tako gledaju je možda čak i veći. Prvu epizodu posljedne, osme sezone pogledalo je čak 17,4 miliona ljudi, a velika je vjerovatnoća da će taj broj gledalaca biti još veći idućeg mjeseca, kada bude emitovana završna epizoda serije, navodi AP.





Kako su tačno kreatori David Benioff i D.B. Weiss uspjeli da zalude tolike ljude ovom serijom?

Žanrovski, Igra prijestolja se ubraja u epsku fantastiku i misterij njene popularnosti, pored ogromnog marketinga, vjerovatno se krije i u arhetipskim temama kojima se bavi. Borba za vlast, ljubav, osveta, izdaja, solidarnost, teme su koje ne zastarijevaju i koje će uvijek biti aktuelne. Dodamo li im još prisustvo seksualno eksplicitnih scena, rušenje društvenih tabua, izrazite i necenzurisane scene nasilja itd., i sve to uklopimo s vrsnom režijom, odličnom glumom i tehničkim mogućnostima, dobijamo kombinaciju kojoj se teško oduprijeti.

Stoga je prirodno da Igru prijestolja prati i ogromna kapitalističko-konzumeristička mašinerija koja proizvodi predmete široke potrošnje s motivima iz serije. Odjeća s natpisima i slikama, stvari svakodnevne upotrebe, stilizirani nakit i reference koje upućuju na ovu seriju, postali su sastavni dio pop kulture zadnjih godina i prepoznaju ih i kupuju i oni koji Igru prijestolja ni ne gledaju. S druge strane, imamo tvrdokorne fanove koji se bave samom serijom na dosad nezapamćen način, barem u mainstream okvirima. Dakle, nivoi percepcije su različiti i kreću se od površnog trendizma do pravog fanovskog “studizma”.

Čini se da ne postoji svjetski medij koji ne izvještava o ovoj seriji ili pak nema posebnog komentatora kojem je zadatak da gledateljima prokomentariše svaku narednu epizodu. Od Playboya, preko Cosmopolitana do New York Timesa, čitamo o svakom mogućem aspektu radnje, skrivenoj agendi nekog od likova ili predviđanjima budućih dešavanja.

Prodaja knjiga i TV prava je ogromna, memorabilija se može kupiti na svakom koraku i gotovo da ne postoji industrija koja nije iskoristila nevjerovatnu popularnost serijala Game of Thrones. Postoji čak i online slot igrica sa ovim naslovom, koju je proizveo provajder online igara Microgaming. Ali tu nije kraj, postoje čak i turističke ture, koje vas provode kroz pejsaže i mjesta gde se snimala ova serija.

Ono što je izuzetno presudno za ovoliku gledanost i pažnju koju svi posvećuju seriji je ta da Igra prijestolja nije samo televizijska adaptacija od snažnog izvornog materijala, već je i sama ‘jaka’ TV adaptacija: odstupanja od knjige su česta, neustrašiva i, pogotovo što se serija nastavlja, opsežna.

Ima li života poslije smrti GoT-a?

‘Historijsko područje obuhvaćeno serijom toliko je obimno da može osvojiti razne tipove televizijskih gledatelja’, objašnjava Lisa Woolfork, profesorica književnosti na sveučilištu Virginija koja je osmislila kolegij ‘GoT’ i objašnjava: ‘Politička intriga, porodična drama, historijska fikcija, viteštvo, čarobnjaštvo, svi su stilovi zastupljeni’.

Serija ulaže ‘nevjerojatno mnogo truda u komentiranje suvremenog svijeta, a istodobno riječ je o fantaziji’, kaže Valerie Garver, profesorica srednjovjekovne historije na sveučilištu Northern Illinois, koja je također predavala kolegij ‘Igre prijestolja’.

Garver tako citira poznatu rečenicu ‘Zima stiže’, koja predviđa ledenu zimu, ali i mogući kraj svijeta, a autor književnog predloška George R.R. Martin priznaje da postoji paralela s klimatskim promjenama.

Ta je tema, uostalom, središnji element posljednje sezone pod prijetnjom Kralja noći i njegove vojske zamrznutih zombija.

Neki smatraju da je serija mogla potrajati još sezonu ili dvije, no većina fanova prihvatila je neumitnost kraja i sprema se za šok ‘ko (od likova) mora umrijeti, a ko će preživjeti’. Melissa Anelli, glavna direktorica tvrtke Mischief Management uvjerena je da se fenomen ‘GoT’ neće ugasiti 19. maja kada će biti emitirana posljednja epizoda.

 

Otkrijte svijet umjetnosti i kulture!

Ostavi komentar

Ostavite odgovor

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Još iz rubrike Magazin

Advertisement

NAJNOVIJE

Advertisement
NA VRH